10 Mart 2012 Cumartesi

behzat ç : her temas iz bırakır

             Romanı; kitapları çok seven güzel bir dostumdan doğum günü hediyesi olarak aldığım için ayrı bir önem taşıdığını belirterek başlama gereği duyuyorum bu yazıma.
            Türkiye’de en çok tutan cinayet romanlarından biri sanırım. Emrah Serbes genç yaşında değeri bilinmeye başlanan bir yazar olma yolunda ilerliyorken onun kitabını okumamak olmazdı sanırım. Fakat hatayı behzat ç dizisini izlemekle yaptığımın farkındayım. Ama bir yandan da dizinin karakter seçiminin gayet iyi olduğunu ve rtük’ün ne kadar saçma bir şey olduğunu anlamama yardımcı oldu bu durum.
            Emrah Serbes’i Afilli filintalar’da okumuştum ilk ve cümleleri beni çok etkilemişti. Hatta yazıcımın yeni olması heyecanıyla, yazılarını çıktı alıp okuduğumu da itiraf edeyim. Üstelik de kendisi benim bildiğim Yalova’lı ilk yazar. Afilli filintalardaki yazılarında bahsettiği Yalova sokakları anılarıyla da beni gerçekten etkilemeyi başardı.
            Her neyse romana dönücek olursam karakterlerden bahsetmeye gerek duymuyorum hepimizin yakından tanıdığı insanlar oldular artık çünkü. Roman cidden çok akıcı, behzat ç’yi izlememiş insanlar varsa önce kitabı okumalarını şiddetle tavsiye ediyorum. Ayrıca kitapla dizi aynı değil tamam bir ana olay var fakat kitapta ayrıntı okuma rahatlığı var ve ben karakterleri dizidekinden biraz daha farklı algıladım burada. Behzat mesela daha duygusal daha normal bi adam. Şevket abi aynı ama akbaba da daha yabancı geldi bana dizidekinden. Ayrıca her sayfada behzat 216’sını yakarken, dizi de nikotin bandı bile kullanmaması çok ayıp doğrusu. ( sherlock bile kullanırken) Her neyse bu kitaba dizinin etkisi altında kalmadan yorum yapmak çok zor. Oyuncuları gözümden atmaya çalışarak okumaya çalışsam da olmadı. Emrah Serbes’in cümlelerini betimlemelerini, vurucu laflarını zaten ailecek seviyor ve okuyoruz. Bu son romanını da doğum günü  hediyesi alan arkadaşımdan alıp okumayı planlıyorum olur da verirse. O zaman daha tarafsız yazabilirim sanırım. 
             Bu düşüncelere bu romanı okuyan herkes sahiptir eminim. Bu yüzden Emrah serbes’in yaptığı için biraz riskli bir iş bence. Tamam reklamını yaptın ama senin karakterlerin okuyanın kafasında başka başka canlanacak ve yıllarca okunacakken, sen gidip hepsini dizi oyuncularıyla sabitledin. Diziyi izleyenler zaten bildikleri bir şeyi okumak istemeye de bilirlerdi. Ki eminim öyle milyonlarca insan vardır. Ben olsam çok emin değilim ama edebi eserimin kutsallığına bunun bir dizi olmasını istemezdim. Film belki olabilirdi ama o da seri tamamlandıktan sonra olabilirdi. Bilmiyorum riskli ve ticari bir durum aslında bu.
    Yine de diziyi izlemeden okuyup büyük keyif alınacak bir cinayet romanı olduğu kanısındayım.
     Bu arada dizideki her bir oyuncu karakterlerinin hakkını veriyormuş bunu gördük.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder